PESTO

Temat: Przeciążone kolano cóż począć ?
Waxmund, tabelka jako taka odkrywcza nie jest, za to świadomy użyszkodnik może wiele za jej pomocą odkryć

Chyba nie zrozumiałem pytania...Jeżeli chodzi Ci o konkretną liczbę, to chyba dla każdego będzie inna.
Może jakaś literatura kolarska coś Ci powie, "Biblia treningu kolarza górskiego/szosowego" coś takiego kiedyś widziałem w księgarni.

Kadencja 40 to jest potwornie wolne kręcenie, to jest coś jak na jubilacie 7 km/h z dwiema kankami mleka na kierownicy. Wątpię czy tak wolno można kręcić pod górkę.
Źródło: podrozerowerowe.info/viewtopic.php?t=654



Temat: "lub czasopisma" :)
Jeśli ktoś chciałby się zapoznać z tekstami o rowerkach to posiadam:

I. Magazyn Rowerowy:
1. czerwiec 2008
2. październik 2008
3. styczeń-luty 2009
4. marzec 2009
5. kwiecień 2009
6. maj 2009
7. czerwiec 2009
8. sierpień 2009
9. wrzesień 209

II. Katalog Rowerowy 2009 (BikeBoard)

III. Lance Armstrong Chris Carmichael, Lance Armstrong program mistrza w siedem tygodni do doskonałości, Wyd. Kos, Katowice 2005, ss. 225.

W pdf-ie:
D. A. Poliszczuk, Kolarstwo - teoria i praktyka treningu
Joe Friel, Biblia Treningu Kolarza Górskiego
Armstrong Lance - Liczy się każda sekunda

Wypożyczam wszystkim których poznałem na wyjazdach + Mysterious + człowiek z dalekiego wschodu
elektroniczne na meila wszystkim
Źródło: rowerowaostroleka.pl/viewtopic.php?t=203


Temat: Trójmiasto- wspólne treningi na szosie

Można robić interwały i inne cuda, ale to nie temat na post, a raczej na całą książkę.

Książka, która na naszym poziomie jest w zupełności wystarczająca i zawiera pełną wiedzę na temat treningu ogólnie rzecz biorąc wytrzymałościowego nie tylko pod kątem roweru ale i innych dyscyplin to "Biblia treningu kolarza górskiego" napisana przez Joe Friel'a - POLECAM!!! Jest rewelacyjnie napisana, ja korzystam już z niej od kilku lat
Źródło: forumszosowe.org/viewtopic.php?t=3002


Temat: Jak trenowac na trenazerze?
A co do jazdy na trenażerze to mam takie pytanie:
W okresie przygotowawczym należy jeździć w strefie tlenowej w celu rozwinięcia aspektów wytrzymałościowych układów krwionośnego i oddechowego - W jakiej strefie tętna należy jeździć? W strefie nieintensywnego treningu wytrzymałościowego, czy intensywnego treningu wytrzymałościowego, może należy ten poziom zwiększać z tygodnia na tydzień?

Oglądam tabelkę stref tętna w książce "Biblia treningu kolarza górskiego" i mam następujące pytanie:
Strefa5c - interwały w strefie beztlenowej - czy jest to przedział, który kończy się na naszym tętnie maksymalnym (np. 200-206, 206 to mój max.) czy nie jest to 100%, tylko np 95% naszego maksymalnego tętna?
Źródło: forumszosowe.org/viewtopic.php?t=4480


Temat: Trening na nogi...
Po pierwsze i najważniejsze....trening siłowy nie zastąpi Ci jazdy.W treningu musisz uwzględnić ćwiczenia, które rozwijają wszystkie partie mięśni aby nie dopuścić do przerostu niektórych grup(co w konsekwencji prowadzi do kontuzji).Jeśli masz możliwość pożycz lub kup książkę Joe Friela "Biblia treningu kolarza górskiego".Znajdziesz tam naprawdę świetne porady dotyczące treningu siłowego...
Źródło: forumszosowe.org/viewtopic.php?t=2164


Temat: Plan treningowy?
Jako, że wcześniej śmigałem na MTB (i nadal czasami śmigam) to moim przewodnikiem
treningowym była książka "Biblia treningu kolarza górskiego" autorstwa Joe Friel'a
Od tego sezonu więcej poruszam się na szosie i mam pytanie czy jest jakaś książka
która jest "Biblią kolarstwa szosowego" (nie dosłownie) ale taka która cieszy się
dużym uznaniem szosowców, gdzie naturalnie nie znajdę gotowych planów treningowych
(nie tego szukam) ale takie ogólne wytyczne
Źródło: forumszosowe.org/viewtopic.php?t=120


Temat: trening

Bardzo dziękuję za porady. Z klubem to nie ma szans, bo nie ma takowego w okolicy. Co do jazdy to czy 1 godzinka dziennie na początek by wystarczyła?
Na takie pytania raczej trudno precyzyjnie odpowiedzieć. Każdy jest inny i inaczej reaguje na obciążenia. Musisz próbować i wczuwać się w reakcję organizmu. Jak czujesz, że masz dosyć to odpuszczaj. Przede wszystkim przeczytaj parę książek żeby mieć jakiś ogólny pogląd o co w tym wszystkim chodzi. Propozycji na forum znajdziesz mnóstwo.
Ja na początek przeczytałem "Biblię treningu kolarza górskiego" Joe Friel'a i " Program mistrza" Lanca Armstronga.
Źródło: forumszosowe.org/viewtopic.php?t=4291


Temat: Metodyka treningu kolarskiego
witajcie,
w książce Biblia kolarza górskiego jest taka tabelka dla ćwiczeń na siłowni. Chodzi tutaj o zwiększanie mocy maksymalnej. W tej strefie podnosi się duże cięzary w okolicach 6-8 powtórzeń na serie. Głównie chodzi o to, żeby ostatni nie mógłbyć zrobiony poprawnie lub niemożliwy. Ten trening siłowy wykonuje się po wcześniejszym przyzwyczajeniu organizmu do takiego wysiłku czyli podnoszeniu małych ciężarów np. przez 40s. Chodzi mi o to, że w książce Freila nie ma współczynników (wszystkich ćwiczeń) dla strefy siły maksymalnej. Są tylko dla przysiadu, wypychania nogami, stepu i wiosłowania. Podaje przyklad: zawodnik waży 65kg czyli powinnien w tej strefie wykonać 8 powtórzeń np. wypychania nogami(2,9) o obciążeniu 65kgx2,9=188kg. Czy ma ktoś takie wspólczynniki dla innych ćwiczeń siłowych(siła maksymalna)?? Chodzi mi tu głównie np. dla uginania i prostowania nóg w siadzie?(łatwo ustalić ciężar na maszynie ) W niedziele pójdę na siłownie i spróbuje sobie na żywca ustalić te obciążenia.
Źródło: forumszosowe.org/viewtopic.php?t=3264


Temat: Metodyka treningu kolarskiego

witajcie,
w książce Biblia kolarza górskiego jest taka tabelka dla ćwiczeń na siłowni. Chodzi tutaj o zwiększanie mocy maksymalnej. W tej strefie podnosi się duże cięzary w okolicach 6-8 powtórzeń na serie. Głównie chodzi o to, żeby ostatni nie mógłbyć zrobiony poprawnie lub niemożliwy. Ten trening siłowy wykonuje się po wcześniejszym przyzwyczajeniu organizmu do takiego wysiłku czyli podnoszeniu małych ciężarów np. przez 40s. Chodzi mi o to, że w książce Freila nie ma współczynników (wszystkich ćwiczeń) dla strefy siły maksymalnej. Są tylko dla przysiadu, wypychania nogami, stepu i wiosłowania. Podaje przyklad: zawodnik waży 65kg czyli powinnien w tej strefie wykonać 8 powtórzeń np. wypychania nogami(2,9) o obciążeniu 65kgx2,9=188kg. Czy ma ktoś takie wspólczynniki dla innych ćwiczeń siłowych(siła maksymalna)?? Chodzi mi tu głównie np. dla uginania i prostowania nóg w siadzie?(łatwo ustalić ciężar na maszynie ) W niedziele pójdę na siłownie i spróbuje sobie na żywca ustalić te obciążenia.


nie ma bo jest napisane ze reszte cwiczen kontunujesz tak jak w fazie AA (poprzedzajacej)
Źródło: forumszosowe.org/viewtopic.php?t=3264


Temat: Lektura
Dzisiaj skończyłem czytać "Biblia treningu kolarza górskiego" Joe'a Friel'a. Mi jako początkującemu bardzo się spodobała, zarówno pod względem zawartych informacji jak i dość prostego języka zrozumiałego dla przeciętnego zjadacza chleba. Mimo iż tytuł wskazuje na kolarstwo górskie to sądzę że każdy znajdzie coś dla siebie.

Cena ok 40 zł

Stron : ~360

pozdrawiam
Źródło: forumszosowe.org/viewtopic.php?t=1135


Temat: Trening na jesień, zimę

Jakie środki treningowe zalecilibyście byłemy biegaczowi-amatorowi (zostało mi z bieganie sporo wydolności, gorzej z siłą i tolerancją zakwaszenia mieśni). Możecie polecić mi jakąś literaturę na temat treningu kolarskiego. Jak wyznaczyć na rowerze hrmax (w bieganiu miałem 175) ?
Biblia treningu kolarza górskiego Joe Friela

Hrmax = 220 - wiek
niektórzy dodają do tego działania +5 (jak już troche jeździsz)

W praktyce znajdź lekkie wzniesienie , wstań na pedałach i "daj ognia" - jak już będziesz padał odczytaj wynik na pulsometrze.
Źródło: forumszosowe.org/viewtopic.php?t=897


Temat: początkująca rowerzystka;))
Jeżeli bardziej profesjonalnie oznacza na razie konkretniejszy wysiłek to zainwestuj w Biblię treningu kolarza górskiego, zobacz na czym polega konkretny trening i do roboty.

Jeżeli już czytałaś i chcesz jeszcze bardziej profesjonalnie, to wiesz więcej niż ja;). W takiej sytuacji pozostaje indywidualny kontakt z trenerem, ułożenie planów treningowych i czadu. W którymś z numerów BikeBoard albo MR był artykuł na ten temat.

Od siebie mogę tylko dodać, że jeżeli masz problem z kolanami to nie inwestuj w klasyczne SPD tylko w systemy, które mają większy luz roboczy - ubijaki (Crank Brothers) lub Time.
Źródło: bikeforum.pl/showthread.php?t=16291


Temat: Trening na maraton MTB
ja polecam lekture autor Friel Joe - BIBLIA TRENINGU KOLARZA GÓRSKIEGO

BIBLIA TRENINGU KOLARZA GÓRSKIEGO ~NOWA~ (545719452) - Aukcje internetowe Allegro
Źródło: bikeforum.pl/showthread.php?t=9443


Temat: Trening na maraton MTB

ja polecam lekture autor Friel Joe - BIBLIA TRENINGU KOLARZA GÓRSKIEGO

BIBLIA TRENINGU KOLARZA G�RSKIEGO ~NOWA~ (545719452) - Aukcje internetowe Allegro

Warto czasami spojrzeć na datę ostatniego posta...

a poza tym "biblia" była już w tym wątku przywoływana...:p
Źródło: bikeforum.pl/showthread.php?t=9443


Temat: strategia zakupów ^^,
no właśnie. koniecznie muszę dokonać kilku zakupów tylko mam do wydania ok 200-300zł i pojawia się pytanie: co kupić jako pierwsze? jaką strategię obrać?

lista potrzebnych rzeczy (kolejność przypadkowa):) :

-kask-MET CrackerJack II-160zł
-pedały SPD-Shimano LX-80zł
-buty SPD-200zł
-hamulce-AVID SD7-140zł
-pulsometr-Sigma PC 3-90zł
-książka-Biblia Treningu Kolarza Górskiego-40zł
-książka-Jazda Rowerem Górskim-40zł
-komplet odzieży (koszulka+spodenki)-150zł

jak na razie pomyślałem aby za priorytet uznać kwestię treningu i zakupić pulsometr i biblię :) następnie kask i ubiór (do sierpnia na maraton) i najlepiej byłoby tam wcisnąć gdzieś osprzęt SPD. co Wy zrobilibyście na moim miejscu? :)

pozdrawiam
Źródło: bikeforum.pl/showthread.php?t=3901


Temat: strategia zakupów ^^,
1.hamulce-AVID SD7-140zł
2.pulsometr-Sigma PC 3-90zł
3.buty SPD-200zł
4.pedały SPD-Shimano LX-80zł
5.komplet odzieży (koszulka+spodenki)-150zł
6.kask-MET CrackerJack II-160zł
8.książka-Biblia Treningu Kolarza Górskiego-40zł
9.książka-Jazda Rowerem Górskim-40zł


Najpierw wg mnie trzeba mieć "coś" aby móc na tym trenować ale i bez tych rzeczy bedzięsz się rozwijał . Dlatego najpierw hamulce , plusometr ; potem SPD jak to leci do rowerka , nastepnie odzież rowerowa i kask ( jeśli dla Ciebie bezpieczeństwo jest ważne to kup najpierw kask) - no i jak mam już "coś" możemy trenować :) . Może nieco kontrowersyjny plan ale to już i tak ty zdecydujecz w jakiej kolejności to pozałatwiasz :P .

Tak poza tematem : Boo ty masz jakieś zamiłowanie do ptaków :)
Źródło: bikeforum.pl/showthread.php?t=3901


Temat: Trening - pomoc w ułożeniu treningu.
Kadencja - liczba pełnych okrążeń które ramie korby wykonuje w ciągu jednej minuty.
Jazda w strefie tlenowej - czyli spokojna jazda poniżej progu mleczanowego ( czyli chwili w której kwas mlekowy dostaje się do Twoich mięśni i zakwasza organizm - efekt to np. zakwasy). Trzeba po prostu pilnować tętna aby nie było zbyt wysokie, dla mnie optymalnie jest to np. 140 - 150 ud. a min 120. W skrócie można napisać że jest to jazda najspokojniejsza i najwolniejsza ale wciąż korzystna dla Twojej kondycji.
Trudno jest tak na odległość ułożyć komuś plan treningowy, tym bardziej że sam nie mam odpowiedniego doświadczenia. Mogę Ci tylko doradzać ale decyzje musisz podejmować sam ;) Zainwestuj w biblię i to jak najszybciej. To NAJLEPSZE rozwiązanie.

BIBLIA TRENINGU KOLARZA GÓRSKIEGO ~NOWA~ (572974503) - Aukcje internetowe Allegro
Źródło: bikeforum.pl/showthread.php?t=11250


Temat: Biblia treningu
Biblia treningu kolarza górskiego

Recenzja
http://www.bukrower.com.pl/gfx/recen...rd_11_2004.jpg

Spis treści
Część I
Sportowiec i trener w jednej osobie
Rozdział 1 Trening inteligentny
Rozdział 2 Możliwości i motywacja
Część II
Z laboratorium na szlak
Rozdział 3 Naukowe podstawy treningu
Rozdział 4 Intensywność
Część III
Trening celowy
Rozdział 5 Samoocena
Rozdział 6 Kondycja
Część IV
Planowanie
Rozdział 7 Planowanie sezonu
Rozdział 8 Planowanie tygodnia
Rozdział 9 Studium przypadków
Część V
Wyścig i regeneracja
Rozdział 10 Wyścigi
Rozdział 11 Regeneracja
Część VI
U wrót współzawodnictwa
Rozdział 12 Zima
Rozdział 13 Siła i rozciąganie
Rozdział 14 Specyfika różnych grup
Rozdział 15 Dziennik treningowy
Rozdział 16 Paliwo

Sam taką zamówiłem http://www.allegro.pl/item274133916_...joe_friel.html i mam nadzieję że się nie zawiodę.

Jeśli znacie podobne książki do planowania treningów to piszcie :)
Źródło: bikeforum.pl/showthread.php?t=2361


Temat: Szukam, Sprzedam, Zamienię, Reklama, Pomocy!
Interesuje mnie wersja ksiazki do wydrukowania:

Joel Friel "BIBLIA treningu kolarza górskiego"
http://www.napieraj.pl/xoops/modules...?articleid=120

Moze ktos gdzies widzial?
Źródło: forum.legialive.pl/showthread.php?t=322